ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Rocky
Pong
Pashu
Branca

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

Datum: 09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hieronder staat hun relaas:

Ik stuur jullie dit berichtje om jullie te bedanken voor de super fijne hond Ziggi. Ziggi werd destijds, in 2012 door haar baas in Gocek mishandeld; ze lag aan een ketting in de zon, zonder enige beschutting en had verwondingen. Nadat de dierenbeschermers haar weggehaald hadden en haar verwondingen hadden laten behandelen, verbleef zij na ontslag uit de kliniek, bij Sina thuis. Zij is in 2012 geplaatst bij een gezin in Nederland. Wat zijn wij dit gezin dankbaar, dat ze haar hebben teruggegeven aan AAI, omdat ze niet meer voor haar konden zorgen.

We hebben Ziggi op 8 juni 2014 opgehaald bij het tijdelijke gastgezin. Ze was nog wat angstig en timide. En wat gebeurde er daarna? Ik had haar op 9 juni al aan het spelen en ze durfde steeds meer. Ze werd steeds brutaler en momenteel is het nu zo, dat ze bij visite die vaker komt, niet meer de kat uit de boom kijkt en veilig op afstand blijft. Nee, ze rent als een projectiel op het bezoek af en springt, danst en "praat" en wordt helemaal dol. Ik had gelukkig al behoorlijk wat ervaring met mishandelde dieren, maar de eerste keer dat Ziggi mijn vader zag (ongeveer in de tweede week dat wij haar hadden), was ze al direct dikke maatjes met hem. Feeling om met honden om te gaan, heb ik gelukkig ook van hem. Ziggi is af en toe nog wel bang, vooral als mijn partner en de huishoudelijke hulp met stofzuiger of dweil aankomen; die stokken associeert ze blijkbaar met de mishandeling en ze zoekt bij mij steun. Dat stukje angst krijgen wij er met veel geduld en liefde ook wel uit.

Maar het is zo ontzettend mooi en fijn om te zien dat ze eigenlijk vanaf dag één hier volledig op haar plaats is. Ik had door onze vorige hond (Engelse Stafford, die ernstig ziek was en extreem prikkelgevoelig en angstig) ervaring met het omgaan met angstige honden. En wij benaderen, als Ziggi een situatie eng vindt, alles op ons gemak: ik spreek haar zacht toe en zorg dat ze uit zichzelf hier naar toe gaat. Los lopen lukt helaas nog niet, in ieder geval niet hier in de regio: ze gaat haar neus achterna en heeft nergens meer erg in. Gevaarlijk, want er staan hier muskusratvallen en er is een drukke doorgaande weg. We hebben het dus opgelost door een flexlijn van 7 meter aan te schaffen, zodat ze lekker kan rennen. Als we bij mijn ouders in de Randstad zijn, kan ze op het strand loslopen; daar kan ze minder haar neus achterna gaan. Ze heeft echt een extreem ontwikkeld jacht instinct. Maar wat is het mooi om te zien dat ze is opengebloeid, dat ze hier volledig op haar plek is en dat ze gelukkig is en steeds meer vertrouwen in ons krijgt. Door mijn ziekte ben ik hele dagen thuis en ze geniet echt van die één op één aandacht. Dit heeft ze ook wel heeft verdiend. Kortom een match made in heaven.

Gaan jullie vooral zo door. Wij willen NOOIT meer een rashond en zeker geen pup. Ik zou een ieder willen adviseren om een herplaatser bij jullie vandaan te halen. Wat doen jullie mooi en goed werk. We denken na over een tweede hond, maar eerst moet alle aandacht nog voor Ziggi zijn. Het enige nadeel wat ze nu nog heeft, is, dat als ze maar iets hoort, als wij een keer niet thuis zijn, ze dan uren blaft, maar ook dat zal er mettertijd wel uit gaan…….. Echt, Ziggi is hier op haar plaats en we zijn zo blij met haar. Ze verdient door haar verleden echt haar gouden mandje. En het mooie is dat we nu ook zien, dat ze lichamelijk misschien ‘gebroken’ was, maar geestelijk gelukkig niet: het is een hond met veel zelfvertrouwen. Bij ons hoeft ze nooit meer weg en het lijkt wel alsof ze het voelt, wat een lief en fantastisch en eigenwijs beest is het. Als we haar uit haar dak zien gaan met haar speeltjes dan genieten we enorm. Nogmaals Bedankt voor deze fantastische hond. Poot van Ziggi.