Rinso uit Göcek

Datum : 08-07-2015

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,

Rinso hier! Ik ben nu een weekje bij mijn nieuwe gezin in Nederland, dus vond het hoogtijd voor post.

Ik kan jullie vertellen dat het goed met me gaat. De eerste paar dagen waren best een beetje spannend, maar ondertussen voel ik me al helemaal thuis bij mijn nieuwe gezin. Soms ben ik nog een beetje ondeugend. Ik pak dan de knuffels van de bank af, of sleep met een paar schoenen door de kamer. Ik ben aan het leren dat ik dat niet mag doen. Maar ik wil zo graag lekker knagen! Gelukkig zijn er genoeg dingen waar ik wel op mag knagen in huis.

Eten en drinken gaat prima. Vooral nu we een hittegolf hebben zorgen mijn mensen dat ik altijd voldoende water heb om te drinken. Ik mag ook nog een beetje aankomen, dus krijg ik meerdere malen per dag lekker wat brokken. Na het wandelen krijg ik ook altijd een snack, zoals een hondenkoekje, varkensoor of een dentastick. Voordat ik mijn snack krijg wordt er altijd eerst ‘poot’ tegen me gezegd en wordt een van mijn voorpoten even vastgepakt. Ik snap er nog de ballen van, maar als het mijn mensen blij maakt, wie ben ik dan om het tegen te gaan?

Mijn mensen vinden wel dat ik iets beter mag luisteren. Ik mag bijvoorbeeld nog niet loslopen met uitlaten, omdat ik met roepen niet direct terugkom als ik iets leuks zie, ruik of hoor. Mijn mensen hebben gezegd dat we na de vakantie op gehoorzaamheidscursus gaan. Geen idee wat ze daarmee bedoelen, maar het klinkt best leuk! Gelukkig gaat het met de andere dieren in huis en het kleine meisje dat 1 keer per week komt goed. Natuurlijk wilde ik graag even snuffelen in het begin, maar nu vind ik het niets meer dan normaal.

Het uitlaten verder gaat prima. We wonen in de buurt van meerdere parken die we samen aan het ontdekken zijn. Ik mag af en toe ook mee in de auto naar de grote parken. Hier valt zoveel te beleven! Er lopen alleen ook grote beesten rond waar mensen dan opzitten. Mijn mensen noemen ze paarden, maar ik weet niet wat ik ermee aan moet! Ik heb ze nu al een paar keer gezien, en ik begin er wel een beetje aan te wennen. Ook komen we regelmatig andere honden tegen, en wil ik lekker spelen. Het is alleen niet zo handig haan een riem, dus dat is iets voor in de toekomst, wanneer ik beter luister.

Gelukkig heb ik een lange uitrolriem waardoor ik met wandelen toch even lekker kan rennen. Dicht bij ons in de buurt hebben we het ‘dolle pad’ en het ‘dolle veld’. Wanneer ik hier kom, wordt ik heel vrolijk en begin ik te rennen en te springen. Op deze plekken mag het ook van mijn mensen.

Ik ben hier in Nederland een lieve, aanhankelijke en vrolijke hond die een tikkeltje ondeugend is. Maar ik heb het hier super naar mijn zin. Ik ben blij, mijn mensen zijn blij en ik charmeer iedereen die ik tegenkom met mijn lieve koppie. Ik voorspel dat ik hier nog jaren een blije hond zal zijn.

Lik en een poot van Rinso.