Project Athene

Datum : 25-01-2018

Nafsika, onze contactpersoon in Athene, verzet samen met haar groepje vrijwilligers (verenigd in hun stichting SCARS) ontzettend veel goed werk voor de zwerfdieren en als gevolg daarvan wordt tegelijkertijd ook de leefomgeving voor de lokale bevolking prettiger gemaakt. Op veel verschillende plekken in Athene zijn ze bezig het zwerfdierenprobleem onder controle te krijgen (door sterilisaties, castraties, medische verzorging). Als gevolg hiervan heeft de lokale bevolking ook minder last van grote groepen zwerfdieren. Zij werken volgens de TNR- methode (Trap, Neuter and Return), waarbij zwerfdieren worden gevangen, onvruchtbaar gemaakt en weer teruggezet in hun vertrouwde omgeving. De kosten worden betaald uit giften en donaties, afspraken met sommige dierenartsen om met korting te werken en door verkoop van spulletjes op plaatselijke markten. AAI wil, naar aanleiding van haar jubileum, graag een extra donatie doen voor de Griekse zwerfhonden, zodat dit geld besteed kan worden aan sterilisaties en medische verzorging van de zwerfhonden in Athene. Wilt u Nafsika helpen met een donatie? Dit kan door uw gift over te maken op JUBILEUMPROJECT Athene/Griekenland op rekeningnummer: NL 08 INGB 0007 276816 t.n.v. stichting AAI te Schoonrewoerd o.v.v. Athene