Bosbranden Athene: hulp voor de gewonde dieren

Datum : 29-08-2018

Bosbranden bij Athene: hulp voor de dieren

We willen jullie namens de dierenverzorgers in Athene hartelijk bedanken voor de donaties die jullie hebben gedaan! Er is een mooi bedrag van 1250 euro opgehaald. Dit bedrag zal  worden overgemaakt naar Pegasus, die veel dieren heeft gered en verzorgd en nog steeds verzorgt.
Er zijn nog steeds mensen die zoeken naar hun dieren en waarschijnlijk zullen ze die nooit meer vinden, heel erg triest. Ook zijn mensen gaan zoeken naar de straathonden die voor hun huis leefden. Een aantal daarvan is gelukkig teruggevonden. Verder verblijven er nog een dieren in opvanggezinnen waarvoor een baasje wordt gezocht.
De dieren die in de kliniek zijn opgenomen genezen langzaam. Verbrandingen brengen veel pijn voor het dier met zich mee en de wonden zijn vaak moeilijk te verzorgen. De dieren krijgen pijnstillers, antibiotica en iedere dag worden de verbanden verwisseld.
Steeds weer kwamen er nieuwe dieren met kleinere brandwonden in de kliniek die verzorgd werden en terug naar hun leefplek zijn gebracht. Vrijwilligers zijn bezig met het verzorgen van de dieren en op de websites worden zogenaamde informatiekruispunten gemaakt in de hoop dat dieren nog terug kunnen keren naar hun baasje of voormalige leefplek.