Akkush

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (65 cm)
Leeftijd Senior (11 jaar)
Locatie In buitenland ( Göcek, Turkije)

Herkomst
Göcek, Turkije. Niemand heeft enig idee hoe Akkush ineens in Göcek terecht kwam. Uit het niets hing hij opeens rond bij de haven van Göcek waar ook veel restaurants zijn. Akkush is een echte goedzak; hij kreeg regelmatig restjes eten van vrienden van onze vrijwilligers, die hij vervolgens deelde met de andere zwerfhonden daar. Hij speelde ook veel met de andere honden. Helaas kwamen er na korte tijd al klachten over hem, omdat hij een grote hond is. De vrijwilligers van het asiel in Göcek heben hem vervolgens naar de dierenarts gebracht voor de reguliere sterilisatie, vaccinatie en wormkuur. Daarna hebben ze hem meegenomen naar het asiel waar hij nu al jaren verblijft. Om die reden is hij een kandidaat voor financiële adoptie.

Karakter
Akkush is een innemende hond met veel energie. Hij vindt het prachtig om met andere honden te spelen. Hij is erg vriendelijk, blij en is nergens bang voor. Akkush houdt erg van mensen en is dan ook erg enthousiast tegen de vrijwilligers. Deze grote lobbes denkt zelf nog dat hij een schoothondje is en heeft geen idee van zijn eigen kracht. De vrijwilligers omschrijven Akkush dan ook wel eens voor de grap als ‘een olifant in een porceleinkast’. Hij is erg lief maar moest nog heel veel leren en had dan ook een ervaren baasje nodig gehad. Helaas is er nooit interesse in Akkush getoond en hij zal dus naar verwachting de rest van zijn leventje in het asiel in Göcek verblijven. Het zou daarom fijn zijn als hij een baasje op afstand heeft die hem financieel wil adopteren.