Gouda

Ras Labrador kruising
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (55 - 60 cm)
Locatie In buitenland ( Göcek, Turkije)

Herkomst: Göcek, Turkije. Gouda is een paar jaar geleden gedumpt bij het asiel. Helaas is niets bekend over haar achtergrond.

Gouda is altijd vriendelijk tegen iedereen zowel tegen mensen die hij al lang kent als nieuwe mensen. Hij begroet de bezoekers en volgt ze om aandacht te krijgen. Hij houdt er van geaaid en geknuffeld te worden. Gouda leunt dan gezellig tegen je aan. Hij gaat goed om met andere honden zowel pups als volwassen dieren. In het begin had hij nog wel eens wat baknijd maar dat is vrijwel helemaal over zeker als hij samen is met de jongere honden. Hij loopt vrijwel de hele dag los op het terrein samen met een aantal andere honden. Gouda is een sterke hond, die wel netjes aan de lijn kan lopen maar het liefst zelf bepaalt waar hij heen gaat. Een nieuwe baas moet voldoende kracht en overwicht hebben om hem te begeleiden en te trainen. Ook al is Gouda nog zo lief en aanhankelijk, hij moet wel weten wie de baas is. Dan is het een geweldige hond.