Chika

Status Geadopteerd
Hoogte Klein (tot ca. 35 cm) (30 cm)
Locatie Nederland (Brielle)

Achtergrond:
Goa. Chika werd voor het eerst als puppie bij onze contactpersoon gebracht. Ze was behoorlijk verwaarloosd. De eigenaar is toen geïnformeerd over hoe je het beste een hond kunt verzorgen. Chika werd uit voorzorg ontwormd en gevaccineerd. Helaas hebben de mensen niet goed voor haar gezorgd en is ze een paar maanden later weer binnen gebracht. Ze zag er opnieuw behoorlijk verwaarloosd uit en had diverse wonden. De dierenarts heeft toen geadviseerd om het hondje te herplaatsen. Men wilde dit bespreken met de eigenaar, maar die is niet meer teruggekomen om het hondje op te halen. Gelukkig is Chika helemaal hersteld.

Chika was een voorbeeldig patiëntje. Ondanks de pijn die zij gehad heeft, gaf ze geen kik en liet de behandelingen altijd zeer rustig toe. Alleen het schoonmaken van haar oortjes vond ze niet leuk. Naarmate het beter met haar ging kwam meer van haar speelse karaktertje naar voren. Het bleek dat Chika ondanks haar schattige voorkomen, geen speelgoedhondje wilde zijn maar een echte hond. Ze wil kunnen ravotten en spelen met andere honden en is dol op flinke wandelingen. Ze vindt het heerlijk om te graven, om in het zand rollen en om rondjes te rennen.

Chika is gek op mensen en komt graag knuffelen. Ze vindt het heerlijk om naast mensen op de bank te liggen en om overal bij te zijn. Desondanks is ze geen schoothondje. Andere honden vindt Chika erg gezellig maar ze moeten niet vervelend doen want bang is ze niet, al lijkt ze zich wel bewust te zijn van haar kleine maatje. Chika kan wel blaffen maar doet dat niet vaak en is zeker geen keffertje.
Ze vindt het leuk om katten op te jagen, dus een situatie waar katten zijn lijkt ons wat minder geschikt.
Wij zoeken voor Chika een huis, waar al een andere speelse, jonge hond aanwezig is, en waar men bereid is om haar te behandelen als een echte hond.

U kunt geen aanvraag doen.