Raider

Locatie Nederland (Siebengewald)
Prijs 295.00

Achtergrond:

Raider werd samen met zijn broertje, waarschijnlijk als jonge hondjes, gedumpt bij een vissershaventje in Goa. De kleinste van de twee werd opgepakt door een organisatie die geld krijgt voor iedere hond die ze steriliseren. Raider wist te ontsnappen. Na de operatie hebben ze het broertje weer gedumpt bij het haventje, waar hij gelukkig Raider terug vond. De broertjes waren echter behoorlijk verzwakt en ze hadden nauwelijks energie om op zoek naar eten te gaan en ze werden steeds magerder. Gelukkig zijn beide broertjes aan het begin van de regentijd gespot en bij de AAI contactpersoon gebracht. Ze zagen er slecht uit en hadden diverse wondjes. Desondanks keken ze toch nieuwsgierig en vol hoop uit hun ogen.

Bij de AAI contactpersoon werden beiden ontwormd en kregen goed eten met extra vitamines. De eerste weken waren zwaar, maar de broertjes gingen steeds meer genieten van een veilig leven en er kwamen hele lieve en speelse hondjes tevoorschijn... Zoals vaak gezien wordt bij dieren die het zwaar gehad hebben, lijken ze extra te genieten van het leven en vinden alles en iedereen leuk. Hoewel de broertjes gek op elkaar waren en altijd samen speelden, kon er helaas slechts eentje naar Nederland komen voor in de opvang.

Raider zit nu samen met andere hondjes in de opvang, waarmee hij ook leuk kan spelen. Ondanks de slechte ervaringen is hij gesteld op mensen en vindt het heerlijk om aangehaald te worden. Wel blijft hij op zijn hoede en als er een onverwachte beweging is van iemand kan hij schrikken en trekt hij zich terug. Raider kan ook leuk alleen spelen, maar spelen met een maatje verdient de voorkeur. Thuis ligt hij heerlijk in zijn mandje alleen of samen met een van de andere honden. Raider heeft geen ervaring met kinderen maar gezien zijn karakter zal hij goed reageren op kinderen. Wat grotere kinderen hebben de voorkeur omdat hij nog kan schrikken van onverwachte bewegingen.