Marsala

Hoogte Middel (35-55 cm) (50-55 cm)
Locatie In buitenland ( Göcek, Turkije)

Herkomst: Göcek, Turkije   Marsala dook plotseling op in een dorpje in de buurt van Göcek waar hij rondzwierf . Hij zag er uit alsof hij was achtergelaten. Een paar kinderen, die elke zomer op vakantie kwamen met hun ouders, lukte het contact met hem te maken, Zij waren dol op de hond en wilden hem houden. Maar de ouders wilden daar niets van weten omdat ze in een appartement in Duitsland wonen en dat is geen geschikte plek voor een hond. Gelukkig is er een opvanggezin voor hem gevonden.

Karakter
Marsala was ondervoed toen hij bij het opvanggezin kwam. Hij at slecht. Met veel goede zorg knapte hij op en is nu een prachtige hond met een glanzende vacht.
Marsala is een geweldige hond. Hij is erg vriendelijk en zachtaardig maar ook speels. Als hij de kans krijgt, gaat hij erg graag in zijn eentje op uit voor een lange wandeling maar hij komt altijd terug. Hij reageert niet op harde mondelinge correcties maar doet alles voor aandacht en een knuffel. Het opvanggezin is erg gesteld op de hond maar deze mensen zijn op leeftijd en hebben gezondheidsproblemen. De zorg voor een derde hond wordt te veel voor hen.
Marsala gaat goed om met andere honden en katten. Andere mensen en kinderen zijn geen enkel probleem voor hem. Hij is een evenwichtige en goedgemanierde hond die in elke situatie goed zou passen ook bjj een actieve familie.
Het zou jammer zijn als hij naar het asiel moet verhuizen dus wij hopen, dat er snel een nieuw tehuis voor hem gevonden wordt.