Güllü

Hoogte Klein (tot ca. 35 cm) (40 cm)
Locatie Nederland ( Heerhugowaard)

Herkomst

Göcek, Turkije. Güllü is zwervend in de straten van Göcek gevonden. Ze is opgevangen in het asiel van Göcek (dat gerund wordt door vrijwilligers) tot ze naar Nederland kon komen. Er is verder niets bekend over haar achtergrond.

Güllü is in maart 2017 geboren, ze is gesteriliseerd en ze weegt ca. 9,5 kilo.

Karakter

Güllü verblijft sinds juli 2018 in een gastgezin in Heerenveen; ze leeft daar samen met een andere hond. In het begin moest ze erg wennen aan nieuwe mensen, verkeer en vreemde honden. Vooral de trein was iets om van te schrikken, inmiddels is ze er aan gewend. Ze is speels en nieuwsgierig. Dat helpt haar bij het ontmoeten van nieuwe mensen omdat ze dat soms wel spannend vindt. Ze doet het heel goed met andere honden en speelt graag met ze. Ze is absoluut niet dominant. Güllü is gek op wandelen en kan op veilige plaatsen loslopen. Het is een heel gemakkelijk hondje, dat graag geknuffeld wordt. Aandacht vindt ze geweldig. Ze is gek op eten en staat vooraan als de bakjes worden gevuld maar ze doet niet lelijk.

Ze zou het ook prima doen als 2e hondje in een gezin.