Joep

Status Geadopteerd
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (55-60 cm)
Leeftijd Puber (10 maanden)
Locatie Nederland (Scherpenzeel)

Achtergrond:

Joep is in februari in Italië geboren. Hij is, samen met zijn broertjes en zusjes, als heel jonge pup gedumpt. Afgelopen zomer zijn alle pups naar Nederland gekomen. Joep is geadopteerd door een gezin met jonge kinderen. Door omstandigheden is ons gevraagd voor Joep een nieuwe familie te zoeken.

Joep is een intelligente hond die veel kan leren. Hij is al behoorlijk goed opgevoed waardoor hij los kan lopen en terugkomt als hij wordt geroepen.
Hij is vriendelijk naar mensen, maar vindt mensen die hij nog niet kent een beetje spannend. Als hij ze eenmaal kent worden ze vrolijk begroet. Hij speelt heel graag met andere honden en reageert dan niet dominant.
Joep is een keer achter een haas aangegaan, maar toont verder niet veel jachtinstinct. Joep en katten is geen goede combinatie.

Hij is waaks, maar als mensen eenmaal binnen zijn is hij vriendelijk, ook tegen vreemden.

Update 29 december:

Joep is nu ruim een week in een opvanggezin.
Hij is een echte puber die over zeer veel energie beschikt. Na een uur lopen en met andere honden spelen is hij nog lang niet moe en wil thuis verder spelen. Daarbij gedraagt hij zich nogal lomp. Hij doet alles om maar aandacht te krijgen en te kunnen spelen.

Wij zoeken voor Joep mensen die over voldoende tijd en ruimte (grote omheinde tuin) beschikken om deze energieke jonge hond liefdevol maar consequent verder te begeleiden. Mensen die ervaring hebben met het opvoeden van een grote hond. Het zou fijn zijn als hij een hondenmaatje zou krijgen waar hij mee kan dollen, zodat hij zijn energie kwijt kan. Hoewel hij kinderen erg leuk vindt, zoeken we een gezin zonder jonge kinderen (onder de vijftien jaar).

Joep is nog niet gecastreerd en weegt ongeveer 27 kilo.
Hij is gechipt en gevaccineerd. Bloedtesten hebben uitgewezen dat hij geen buitenlandse ziektes onder de leden heeft.

U kunt geen aanvraag doen.