Dolly

Status Gereserveerd
Leeftijd Volwassen (1,5 jaar)
Locatie Nederland (Delft)

Herkomst
Kefalonia, Griekenland. Een dierenbeschermer zag Dolly vastgebonden bij een winkel op het Griekse eiland Kefalonia. Ze was hongerig en bang en is daarom meegenomen naar een dierenarts die haar heeft nagekeken. Vervolgens werd ze tijdelijk opgevangen bij een andere dierenbeschermer. Omdat daar echter al meerdere honden in de opvang zaten moest er een nieuwe plek voor Dolly worden gevonden. Eind maart is zij overgebracht naar een hondenhotel in Athene waar ze verbleef tot ze eind mei naar Nederland kon komen. Dolly wordt opgevangen in een gastgezin in Delft.
Dolly is geboren in 2017, ze is gesteriliseerd en weegt 25 kilo.

Karakter

Dolly is een lieve, rustige, leergierige hond. Ze is graag in de buurt van mensen en krijgt het liefst de hele dag knuffels. Ze gaat graag mee naar buiten en speelt dan leuk met andere honden. Aan de riem lopen gaat al heel goed. Dolly kan korte tijd alleen blijven. Ze gaat goed om met katten. Ze kan bij andere honden of als hond alleen worden geplaatst.

We plaatsen Dolly niet bij kinderen onder de twaalf jaar.