Johnny (gehandicapt)

Ras Terrier kruising
Leeftijd Volwassen (2,5 jaar)
Locatie In buitenland (Boekarest, Roemenië)
Prijs € 250.00

Achtergrond:

Johnny zwierf als pup op straat in Boekarest en werd gevonden door een dierenbeschermster toen hij een maand of zes oud was. Hij was er slecht aan toe. Bij de dierenarts bleek hij geïnfecteerd te zijn met het parvo-virus; hij lag vier dagen in coma, maar door de goede zorg, herstelde hij, wonderbaarlijk, helemaal. Hij kwam te wonen in de tuin van een gezin (in Roemenië leven alle honden buiten).

Echter, op een dag stond de tuindeur open en enthousiast rende hij naar buiten, een drukke weg op en werd aangereden door een voorbij razende auto. Zwaargewond werd hij naar de dierenarts gebracht en geopereerd aan zijn ruggenwervels. Maar de prognose was slecht en daarom was hij niet meer welkom bij zijn baasjes; zij lieten hem achter in de kliniek. En weer geschiedde een wonder, want Johnny herstelde boven verwachting. Een half jaar lang worstelde deze kleine held zich door alle pijn van operatie en revalidatie heen. En nu kan hij lopen en rennen en zich op een normale manier ontlasten. Zijn achterpoot zal helaas nooit meer goed functioneren, maar voor Johnny is dat geen enkel probleem.

Van nature is Johnny een brave, trouwe hond, toegewijd aan zijn baasjes. Hij wil graag alles goed doen en gehoorzaamt goed. In de kliniek waar hij woont, heeft hij zijn liefde gegeven aan een paar van zijn verzorgers. Zij kunnen alles met hem doen.

Alle pijn waar hij na de operatie en gedurende zijn revalidatie door heen gegaan is, heeft hem wel getekend. Ook het feit dat hij door zijn baasjes is verlaten. Daardoor zal hij in het begin terughoudend zijn naar vreemden, m.n. mannen die hij niet kent. Vrouwen geeft hij sneller zijn vertrouwen. Maar als zijn toekomstige baasjes eenmaal zijn vertrouwen hebben gekregen, is hij de meest lieve en trouwe hond.

Johnny houdt van kinderen! En hij is dikke vriendjes met de katten in de kliniek. Ook met teefjes gaat hij goed om. Andere (dominante) reuen is geen goede combinatie.
In Roemenië maakt Johnny geen enkele kans op een eigen huisje en verblijft daarom noodgedwongen nog steeds in de kliniek.
Daarom zoeken wij voor dit speciale hondje lieve en begripvolle baasjes, bij voorkeur met ervaring met ‘speciale’ honden. Die met liefde en geduld dit mannetje willen laten zien dat hij er gewoon mag zijn, zoals hij is: met zijn slechte achterpoot, waar af en toe ter bescherming een verbandje omheen moet als hij op een ruwe ondergrond loopt/speelt. Een baasje dat er rekening mee houdt dat bij koud weer, zijn rug soms pijn doet. Kortom: een baasje dat trots op hem is en hem voor altijd een warm en veilig thuis wil bieden.

Johnny weegt 15 kg en is gecastreerd.