Jeety

Hoogte Middel (35-55 cm) (40-45 cm)
Leeftijd Puber (9 maanden)
Locatie In buitenland
Prijs 325.00

Achtergrond:

Jeety werd als ongeveer 4 maanden oude pup bij de opvang gebracht, omdat hij erg mager was en een slechte huid had. Jeety is bij een kerk gevonden. Waarschijnlijk is hij daar gedumpt in de veronderstelling dat er wel voor hem gezorgd zou worden. Na een paar goede maaltijden en baden, ging het gelukkig heel snel beter met Jeety. Dit gaf duidelijk aan dat zijn vachtconditie door ondervoeding en stress is gekomen en geen andere oorzaak had.

Bij aankomst in de opvang was Jeety meteen al vriendelijk naar mensen en kon ook goed met de andere honden overweg. Jeety leeft in de opvang in een grote roedel en is gewend dat er niet altijd aandacht voor hem is, maar als iemand tijd voor hem maakt vindt hij een knuffel heerlijk (al zal hij er niet zo snel zelf om vragen). Het is net alsof hij een beetje verbaasd is als hij (veel) aandacht krijgt, maar hij geniet er enorm van op een rustige wijze.

Gezelschap van een andere hond, het liefst een leeftijdsgenootje, is belangrijk voor Jeety. Hij vindt het heerlijk om te spelen en begrijpt ‘hondentaal’ heel goed, dus weet wanneer hij respect moet tonen. Hij houdt niet echt van lange wandelingen. Hij vindt het veel leuker om in de tuin te spelen met een leeftijdsgenootje. Hij heeft kennelijk genoeg meegemaakt op straat om daar niet meer naar terug te verlangen.

Binnenshuis is hij rustig en slaapt waar het zo uitkomt. In de opvang zijn er katten en daar is hij heel tolerant mee, zo mogen ze naast hem komen liggen maar hij gaat er niet mee spelen. Het is niet bekend hoe Jeety met kinderen is, maar oudere kinderen zal hij waarschijnlijk waarderen.

Kortom Jeety is een hondje voor iemand die aandacht kan schenken aan hem, maar er hoeven geen lange wandelingen met hem te worden gemaakt. Het liefst komt hij te wonen bij een andere hond van ongeveer dezelfde leeftijd.