Black Monster

Geslacht
Hoogte Klein (tot ca. 35 cm)
Leeftijd Volwassen (2-3 jaar)
Locatie In buitenland

Achtergrond:

Black Monster werd in augustus 2019 gevonden in het trappenhuis van een gebouw met een bijna geheel ontvelde achterpoot welke tot op het bot open lag. Waarschijnlijk heeft hij zijn poot losgerukt uit een strik. Het scheelde niet veel of de poot had geamputeerd moeten worden, maar dat kon vermeden worden. Het heeft wel maanden geduurd voordat het pootje geheeld was. Inmiddels is Black Monster helemaal gezond en heeft geen centje last meer van dat pootje.

Een kat in een opvang met 3 dozijn honden lijkt misschien niet ideaal, maar Black Monster is hier in zijn element. Tijdens de revalidatie zat hij in een kooi, maar omdat het zo lang duurde lieten wij hem ’s nachts los in de kliniek zodat hij wat beweging kreeg. Op een dag liet iemand per ongeluk de deur open terwijl de kat nog los was en stormden er tegelijkertijd een stuk of 6 honden naar binnen, die vreselijk tegen hem gingen blaffen. Black Monster die op de tafel zat keek het eerst eens rustig aan, stond op, strekte zich uit en liep op de meest brutale hond af en gaf die een enorme mep op zijn snuit. Geen krap maar een echte pets. De honden stopten met blaffen, keken even heel beduusd en liepen toen terug de tuin in. Sindsdien loopt Black Monster rond waar hij wil en geen hond die het waagt hem lastig te vallen.

Karakter:

Black Monster wist niet alleen hoe hij volwassen honden in het gareel moest krijgen, het bleek dat hij gek was op pups. Hij speelt met alle pups en als er een zieke pup is dan gaat Black Monster boven op de kooi zitten en zorgt dat de zieke niet lastig gevallen wordt. Gek genoeg heeft Black Monster een gruwelijke hekel aan poezen. Als er poezen gebracht worden voor sterilisatie, dan gaat hij ze graag jennen door meppen op de kooien te geven. Opvallend is dat hij dit niet bij katers doet. Wij hebben hem nog nooit met katten zien spelen, alleen met pups. Kortom Black Monster is goed op zijn plek bij ons en helpt de honden kat-tolerant te maken.