Shy

Status Geadopteerd
Locatie Nederland (Heerhugowaard)

Achtergrond:

Shy verscheen, samen met een andere hond, bij het tuinhek van onze contactpersoon. Het leek alsof de andere hond (die wel verzorgd werd door een dorpsbewoner) haar daar naar toe had gebracht. De andere hond verdween, maar Shy bleef rond het huis zwerven. Ze had geen baasje. Toen onze contactpersoon haar vertrouwen had gewonnen, nam ze haar in de tuin, om haar de volgende dag naar de dierenarts te brengen voor sterilisatie. Daar bleek echter dat zij kort daarvoor op straat brood, gedrenkt in antivries, had gegeten. Shy werd erg ziek, vocht voor haar leven en… ze heeft het gered!

Shy verblijft nu in de opvang en zal half mei naar Nederland komen en opgevangen worden in een AAI-gastgezin.
Zij is inmiddels gesteriliseerd.

Karakter

Shy is een lieve, zachtaardige en sociale hond. Ze zwaait altijd met haar staartje. Zoals te begrijpen heeft het leven op straat haar geleerd op haar hoede te zijn voor nieuwe mensen. Maar, zodra ze merkt dat iemand haar geen kwaad doet, geeft ze haar vertrouwen. Ze komt dan om te spelen, een knuffel te halen of een likje te geven en vindt alle aandacht heerlijk. Ze wil graag alles goed doen en zal graag de commando’s en andere nieuwe dingen leren. Shy gaat sociaal om met andere honden.
Met katten is zij niet bekend, maar met de juiste begeleiding zal zij ook daar mee leren omgaan.

Wij zoeken voor Shy begripvolle baasje(s), die haar verlegenheid begrijpen en de tijd willen nemen om haar liefdevol te laten wennen aan het leven in Nederland en haar alle nieuwe dingen te leren.

U kunt geen aanvraag doen.