Koda

Locatie Nederland (Heerhugowaard)

Herkomst
Göcek, Turkije. Koda (voorheen Floris) is samen met zijn broertjes en zusjes in een kartonnen doos achtergelaten voor het asiel in Göcek. In december 2012 is Koda naar Nederland gekomen en hij is samen met zijn zusje geadopteerd door een echtpaar met kinderen. Koda had het hier naar zijn zin maar veel aanloop van kinderen in huis maakte Koda onzeker en gespannen. In september 2017 is Koda naar een gastgezin gebracht in Heerhugowaard en daar doet hij het erg goed. Koda is geboren op 9 juli 2012 en is gecastreerd.

Karakter
Koda is zeker niet de gemakkelijkste hond maar voor het gastgezin is hij erg lief, leuk en goed hanteerbaar geworden. In het begin zat er veel stress in hem maar als hij goed begeleid wordt met rust, geduld, liefde en duidelijkheid is het een top hond. Koda heeft heel veel moeite met kinderen, die maken hem erg onzeker als hij ze niet kent. Hij laat dit zien door te blaffen en ook te soms te happen (niet alleen bij kleine kinderen). Met grote kinderen waaraan hij gewend is, gaat het prima. Koda is eigenlijk bang voor onverwachte acties en reacties. Als alles rustig gaat in zijn omgeving dan is hij ook de rust zelve.
Koda is een zeer trouwe hond voor eigen mensen, die graag mee gaat in de auto of gewoon lekker wandelen. Koda kan los lopen, mits er geen kleine kinderen in de buurt zijn. Honden die te druk zijn, vaak labradors, kunnen wel een snauw krijgen en worden dan even op hun plaats gezet. Bezoek kan niet zomaar binnenlopen maar met goede aansturing door de baas gaat het goed.
De nieuwe baas moet in staat zijn Koda goed te begeleiden en structuur te geven dan doet hij alles voor de baas. Koda luistert goed.
Koda is niet op zijn plek in een drukke stad en in een omgeving met veel kinderen. Een plek ergens buiten zou perfect zijn. Koda is wel waaks maar geen hond, die de hele tijd blaft. Het is voldoende om ongewenst bezoek af te schrikken.

Uiteraard kan het gastgezin desgewenst meer informatie geven over deze geweldige hond.