Nana

Leeftijd Volwassen (1,5 jaar)
Locatie Nederland (Hellevoetsluis)
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Achtergrond:

De opvang had een keer een vangkooi neergezet voor een kat die was ontsnapt. ´s Morgens zat er echter geen kat in, maar wel een puppy. Waar ze vandaan kwam was onduidelijk maar ze zag er goed uit en was gezond. Als snel groeide deze pup Nana uit tot een prachtig hondje.
Helaas is ze toen ze 1 jaar was aangereden, waardoor haar poot uit de kom is geraakt. Volgens de orthopeed is die poot niet meer te opereren. Nana gebruikt dit pootje wel omdat de botten inmiddels vergroeid zijn. Ze heeft geen spier of zenuwschade dus er is besloten de poot niet te amputeren.

Nana is een lieve hond die het fijn vindt als ze aandacht krijgt. Ze is nog een echte puber. Ze houdt van een potje spelen/ stoeien met een andere hond. Met nieuwe honden of nieuwe mensen kijkt ze het allemaal heel even aan, laat misschien een ander hondje de eerste stap zetten maar als ze ziet dat alles goed is, dan komt ze er gezellig bij.

Wandelen vindt ze leuk maar als het een keer niet kan dan lijkt ze dat helemaal niet erg te vinden.

Nana geniet van mensengezelschap, ze is heel baasgericht. Ze kan ook een paar uur alleen zijn (hoewel ze dan wel met een andere hond samen is). Ze is opgegroeid met katten en accepteert die gewoon als onderdeel van de omgeving. Met kinderen heeft Nana geen ervaring maar gezien haar lieve karakter kan ze waarschijnlijk uitstekend met ze overweg. Ze kan soms behoorlijk enthousiast en wat lomp zijn, dus we denken dat het beter is om haar bij wat oudere kinderen te plaatsen.
Nana vindt het leuk om haar eigen gang te gaan, dan voelt ze zich het beste. Het is geen hond waarmee je kunt trainen, dat maakt haar niet gelukkig.