Ayva

Ras Golden Retriever kruising
Leeftijd Volwassen (1,5)
Locatie In buitenland ( Göcek, Turkije)

Herkomst: Göcek, Turkije. Göcek is helaas altijd een gemakkelijke plaats geweest om honden te dumpen. Dat kan zijn door de eigenaar of door mensen die ergens een hond hebben gevonden of zelfs door andere organisaties in de omgeving. Ayva was ook achtergelaten in een dorpje vlakbij. Ze zwierf daar door de straten en werd gevonden door een familie met een tweeling. Ze gaven haar te eten en benaderden onze organisatie in Göcek voor hulp. De organisatie heeft Ayva laten vaccineren, steriliseren en gezorgd voor ontwormen en een vlooienbehandeling. De familie en vooral de kinderen was erg enthousiast om haar te houden. Helaas liep het anders. De ouders besloten dat het houden van een hond toch te veel verantwoordelijkheid met zich mee bracht. Tot groot verdriet van de kinderen moest Ayva weg. Ze zit nu in het asiel.

Karakter

Ayva is een hele lieve en zachtaardige hond. Ze was dol op de tweeling (ongeveer 7 jaar oud) en speelde met hen. Ze wandelden samen en Ayva zorgde voor de kinderen. In het asiel is ze hele goede maatjes met de andere honden maar ze is ook erg verdrietig. Ayva is duidelijk niet op haar plaats in het asiel maar helaas is er geen andere oplossing. Het zou dan ook geweldig zijn als ze wordt geadopteerd. Ayva is een echte familiehond.