Oscar

Locatie Nederland (Marknesse)
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Achtergrond:

Oscar werd samen met zijn zusje als kleine pup gevonden. Zijn zusje was aangereden en heeft het niet overleefd. Oscar werd door de eigenaar van het land waar hij werd gevonden aan een ketting gelegd en heeft ca. een half jaar in de kou en de regen buiten gelegen. Gelukkig heeft een dierenbeschermer hem gered en meegenomen naar huis.

Oscar bleek een hele vriendelijke hond te zijn die geniet van gezelschap. Hij vindt het heel leuk om met hondenspeeltjes en met een bal te spelen.

Hij reageert goed op de andere honden in huis bij het gezin waar hij nu wordt opgevangen. Hij laat de kat in huis met rust nu hij die kent. Buiten kan hij gaan blaffen naar een kat. Naar vreemde honden kijkt hij vanuit onzekerheid altijd even de kat uit de boom. Als hij aan de lijn is kan hij naar sommige honden hard gaan blaffen. Hij reageert goed op honden die hij kent.

In huis is Oscar rustig en hij houdt zichzelf makkelijk bezig of ligt te slapen in zijn mand. Buiten loopt hij al goed aan de riem. Ook gaat hij goed mee in de auto. Wandelen vindt hij heerlijk.

Omdat Oscar nogal wild tegen iemand op kan springen, willen wij hem niet bij jongere kinderen plaatsen.

De beste situatie voor hem is een plek in een rustige omgeving met een ruime tuin en een baas die enige ervaring heeft met honden. Een andere hond in huis vindt Oscar heel leuk.