Guniya

Ras Windhondkruising
Locatie Nederland (Putten)

Achtergrond:
Guniya werd bij onze AAI contactpersoon in Goa binnen gebracht als vier maanden oude, magere pup. Waarschijnlijk heeft Guniya geprobeerd voedsel te eten in een open riool waar accuzuur is gedumpt. Veel garages en benzinepompen doen dat in Goa. Haar keel bleek te zijn aangetast, maar gelukkig is dit goed gekomen. Het is wel zeker dat ze in de eerste maanden van haar leven bij mensen is geweest. Maar zoals helaas zo vaak gebeurt als het hondje ouder wordt, is ze gedumpt omdat men bang is dat ze zwanger raakt.

Ondanks datgene wat Guniya heeft meegemaakt is ze een heel aanhankelijke en speelse hond. Ze is dol op mensen en wil graag geaaid worden. Zelfs met wildvreemde mensen wil ze knuffelen. Ze geniet ervan om te spelen met andere (vooral wat grotere) honden of met ballen. Ze vindt lange wandelingen natuurlijk fijn maar is net zo blij met een korte wandeling met veel spelen. Ze kan los lopen en luistert goed. Ze loopt ook goed aan de lijn. Het opvangbaasje fietst regelmatig met haar. Ze gaat ook graag in de auto mee. Guniya vindt het ook heerlijk om in de tuin in het zonnetje te liggen. Zolang Guniya haar energie kwijt kan, is ze binnen rustig en ligt ze heerlijk in haar mandje te slapen. Guniya woont nu met een paar honden samen in het gastgezin. Ze zal het ook best vinden om ergens alleen te leven, zo lang zij voldoende aandacht krijgt. Voor deze mooie hond zijn we dus op zoek naar een actief gezin dat voldoende tijd heeft voor haar.