Fuego

Status Financieel geadopteerd!
Locatie In buitenland (Athene, Griekenland)

Zomer 2018

De verschrikkelijke brand in Mati, nabij Athene, heeft aan 99 mensen en ontelbare dieren het leven gekost.
Fuego is gered door vrijwilligers van ZEIL Athene op 23/7/18. Hij had erg last van zijn ademhaling door de hete rook. Bij de medische check viel gelijk op dat Fuego ook ernstige brandwonden had, 2 open plekken en onderhuidse brandwonden. Er is weefsel verwijderd daar het al aan het afsterven was. Fuego is 3 weken lang intensief behandeld zonder enige verbetering.
Meer dan eens vroegen de vrijwilligers zich af of behandeling moest doorgaan of dat ze hem moesten laten gaan.

Fuego gaf zelf aan wat hij wilde, hij werkte geweldig mee, ook tijdens de pijnlijke momenten van schoonmaken van wonden en bleef rustig en geduldig wachten tot de behandeling klaar was. Weer een maand later was er duidelijk verbetering van zijn wonden, alle wonden zijn nu bijna dicht en Fuego draagt manmoedig zijn kraag!

Fuego is ruim een jaar oud, een kleine vrolijke spring in ‘t veld en een doorzetter. Hij heeft nog een lange weg te gaan maar er is zeker hoop dat hij goed zal herstellen en in de toekomst een gewoon gezinsleven aan kan. Tot die tijd zou het super als iemand Fuego op afstand wil adopteren.