Bonny

Status Financieel geadopteerd!
Locatie In buitenland (Athene, Griekenland)

Bonny heeft het niet getroffen in haar korte leventje van nog geen 3 jaar. Ze groeide op in de bergen bij mensen die zichzelf "vrienden van de natuur " noemden en zich zelf van de buitenwereld hadden afgesloten, leefden in grotten en van wat de natuur hen gaf.
Voor Bonny was dit alles behalve fijn, er werd niet goed voor haar gezorgd. Ze sleet haar dagen vastgebonden aan de rand van een gevaarlijke afgrond. Bonny moest toezien hoe 2 van haar pups stierven toen ze, eveneens vastgebonden, over de rand vielen en gewurgd werden.
De autoriteiten werden ingeschakeld en er werd een procedure gestart vanwege de slechte leefomstandigheden van de dieren. Bonny bleek verdwenen toen de vrijwilligers van ZEIL Athene haar op wilden halen. Een tijd later werd ZEIL ingeschakeld door de luchtmachtbasis 20 km verderop, er was een gewonde hond gevonden en dat bleek Bonny.

Bonny kreeg gelijk behandeling bij de dierenarts, helaas kon haar ene oogje niet meer gered worden, ze bleek blind aan dit oog maar dat leek haar niet te deren. Bonny is geadopteerd geweest door een gezin maar na 1 1/2 jaar hadden deze mensen 6 honden in een kleine ruimte en dat was teveel voor Bonny. Ze probeerde te ontsnappen, om dit te voorkomen werd ze vastgebonden aan een verwarming. In paniek heeft Bonny de verwarming van de muur getrokken, sprong ermee uit het raam en verwondde zich zelf daarmee.
Bij de dierenarts leek het erop dat ze verlamd was geraakt, gelukkig was dit van tijdelijke aard en knapte ze snel op.

In de opvang bleek dat ook haar andere oogje niet in orde was, de dierenarts bevestigde dat Bonny aan haar andere oogje blind/slechtziend was... dit verklaarde ook haar gedrag en paniekaanvallen.

We gunnen Bonny de tijd om te wennen aan haar blind zijn, en hopelijk in de toekomst een fijn adres waar ze tevreden en rustig kan leven en begeleid wordt. Als iemand haar financieel zou kunnen adopteren maakt ze daar meer kans op.