Shadow

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte
Locatie In buitenland (Goa)

Goa. Shadow is ongeveer 9 jaar oud. Toen hij een jaar of 3 was, is hij gerapporteerd als zijnde een hond die kinderen zou bijten. Ten gevolge daarvan heeft hij 4 maanden in een kooi gezeten en stond hij op de dodenlijst. Toen er op een goede dag een vriendelijke dierenarts langs kwam, merkte hij op dat Shadow helemaal niet beet, maar dat hij alleen maar doodsbang was. Deze man vroeg of Fionna (AAI-contactpersoon in Goa), Shadow op zou kunnen nemen in haar huis. Fionna deed dit maar helaas ontsnapte Shadow meteen. Hij heeft twee weken lang doodsbenauwd onder een bosje gezeten in de moessonperiode, wat betekent dat het iedere dag vreselijk regende. Toch verroerde Shadow geen poot omdat hij zo ontzettend angstig was.... Fionna heeft hem iedere dag voer gebracht en zo wist ze hem op een goede dag toch te vangen. De twee opeenvolgende jaren kwam hij alleen binnen voor voer en rende daarna weer weg.
Gelukkig is het over de jaren steeds beter geworden en ligt hij tegenwoordig lekker in zijn mandje bij Fionna in de opvang.

Karakter
Shadow is een erg zachtaardige hond. Hij heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan en is dus vals beschuldigd; dit had hem bijna zijn leven gekost. Shadow is dol op wandelen Helaas, is hij is nog steeds heel bang voor mensen, maar hij laat zich ondertussen wel aanhalen door Fionna en de andere vrijwilligers. Door zijn angst voor mensen is het onmogelijk om hem bij iemand in India of Nederland te plaatsen. Het zou heel fijn zijn als hij een baasje krijgt die hem financieel wil ondersteunen.