Kanos

Status Financieel geadopteerd!
Geslacht
Hoogte Klein (tot ca. 35 cm) (30 cm)
Locatie In buitenland (Corfu, Griekenland)

Herkomst
Corfu Griekenland. Kanos is een 3-jarig gecastreerd reutje. Hij is 30 cm. hoog en weegt zo’n 6 kilo. Kanos is in mei 2013 door een Griekse mevrouw op een drukke weg aangetroffen. Haar eigen hondjes waren te jaloers en zo kwam Kanos bij Louisa (AAI-contactpersoon op Corfu) terecht. Hij zag het niet zo zitten met al die honden om hem heen, deed best lelijk en kreeg kale plekken in zijn vacht. Hyperallergeen voer, het kort scheren van zijn vacht, geurverstuivers, niets had hét effect, tot Spiridoula (vrijwilligster bij Louisa) Kanos mee naar huis nam; daar knapte hij zienderogen van op. Als Spiridoula ’s morgens komt helpen, komt Kanos mee en als men naar de dierenarts moet, mag hij mee in de auto, dat vindt hij heerlijk.

Karakter
Kanos is een duidelijk voorbeeld van een hondje die het heerlijk vindt om een baas te hebben en hij heeft geen behoefte aan andere honden om zich heen. Door zijn gedrag naar andere honden en het feit dat hij soms onverwachts uit de hoek kan komen, ook naar mensen, is zijn kans op plaatsing gering. Vandaar dat we het Kanos gunnen bij Spiridoula te mogen blijven met een ‘baasje op afstand’ die dit voor hem mogelijk maakt.