Gold

Ras Pointerkruising
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (60 cm)
Locatie In buitenland

Achtergrond   Gold werd samen met een vrouwelijke Pointer gekocht door zijn eigenaar. De eigenaar was eerder veroordeeld voor het verwaarlozen van zijn 4 honden, die hem door de politie werden afgenomen nadat een vrouw hem had aangegeven. Dezelfde vrouw bleef deze man controleren. Na een jaar stopte de eigenaar met de verzorging van deze pointers die in erg kleine kooien zaten. Ze leden honger. Ze heeft opnieuw aangifte gedaan bij de politie en de honden zijn naar een dierenarts gebracht waar ze wekenlang mochten verblijven. De vrouwelijke Pointer werd geadopteerd in Engeland. Gold werd naar de kleine opvang gebracht waar hij al weer een tijd zit.  Gold weegt 18 kg en is gecastreerd.

Karakter

Gold houdt van aandacht, hij krijgt graag knuffels. Momenteel zit hij even bij een vrijwilligster in huis om wat extra aandacht te krijgen waar hij zo van geniet. Als hij op de bank mag slapen legt hij de kop bij je op schoot en valt zo in slaap… Gold is speels naar andere honden. Hij reageert niet op de katten die in huis zitten. Gold is een nieuwsgierige hond die vriendelijk is naar iedereen. Hij is een jachthond en heeft dus veel beweging nodig. Als hij een wandeling heeft gemaakt, gaat hij daarna rustig in zijn mand slapen .Momenteel wordt hij getraind om aan de lijn te lopen. Gold gaat goed mee in de auto