ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Rocky
Pong
Pashu
Branca

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hie...

Adoptieprocedure zwerfhonden en andere kansloze honden

Hoe kom ik aan een hond van Stichting AAI?

Mensen die overwegen een hond van Stichting AAI in huis te nemen, kunnen via deze internetsite foto's en karakterbeschrijvingen van nog te plaatsen honden bekijken. Als u een hond ziet waarvoor u belangstelling heeft, kunt u bij de desbetreffende hond een aanvraag indienen. Een van onze vrijwilligers zal dan contact met u opnemen. Een aantal van onze honden zit nog in het buitenland; anderen zijn al in Nederland bij een opvangadres. Aan de hand van een gesprek met een van de AAI-vrijwilligers wordt bekeken of baas en hond bij elkaar zouden kunnen passen. Soms moet er nog bepaalde informatie over een hond achterhaald worden. Als de nieuwe baas bijvoorbeeld een kat heeft, zal eerst moeten worden uitgezocht of de desbetreffende hond met katten kan opschieten. Als beide partijen denken dat de desbetreffende hond een goede keus zou kunnen zijn, laten wij de hond naar Nederland komen of -als de hond al in Nederland verblijft- kunt u de hond gaan bezoeken. De wachttijd voordat een hond vanuit het buitenland naar Nederland kan komen, varieert van enkele dagen tot meerdere weken (afhankelijk van de beschikbaarheid van een vlucht waarop een hond is toegestaan). Via deze video kunt u zien hoe de reis van een hond verliep die vanaf Corfu naar zijn Nederlandse baasje ging.

Wat zijn de kosten voor de nieuwe baas?

Wij vragen aan de nieuwe baasjes een bijdrage in de onkostenvergoeding van 295 euro (voor honden vanaf 7 jaar is dit 195 euro en voor nog niet gesteriliseerde pupjes is dit 250 euro). Dit bedrag is inclusief 20 euro donateurschap. Elk nieuw hondenbaasje is dus automatisch het eerste jaar donateur van AAI en ontvangt daarvoor ons infobulletin AAI-Lawaai. Het infobulletin verschijnt 3 keer per jaar. In de onkostenvergoeding zijn verder inbegrepen de bloedtesten die in sommige (niet alle) landen nodig zijn, vaccinaties (incl. rabiës/hondsdolheid), de registratiechip (de hond is gechipt en de nieuwe baas hoeft deze alleen nog maar te laten registreren op zijn naam) en het transport van het land van herkomst naar Nederland. In een enkel geval zal de baas zelf de hond nog moeten laten chippen, omdat het wel eens is voorgekomen dat de chip is gaan "wandelen" en niet meer teruggevonden kan worden. Daarnaast zijn de meesten van de volwassen honden die AAI laat overkomen reeds onvruchtbaar gemaakt. Indien een teefje nog te jong is om gesteriliseerd te zijn ten tijde van plaatsing, dient het nieuwe baasje dit binnen een half jaar te laten doen. Stichting AAI zorgt voor goede nazorg en plaatst daarom al haar honden met een contract, waarin onder andere staat dat de hond eigendom blijft van de stichting, dat de hond niet mag worden verkocht of weggegeven (ook niet aan een asiel), dat er niet met de hond gefokt mag worden en dat het nieuwe baasje belooft goed voor de hond te zorgen.

De buitenlandse honden komen over het algemeen uit, door stichting AAI gecontroleerde asielen/opvang; deze werken volgens de officiële procedures met betrekking tot het vervoer van honden vanuit het buitenland naar Nederland. Om een (zwerf)hond in Nederland ter adoptie te kunnen aanbieden, wordt de hond volgens een strenge procedure van AAI geplaatst. Onderzocht door een dierenarts, gevaccineerd, gechipt en getest op de daar in het buitenland voorkomende ziektes. Alle teefjes (met uitzondering van nog te jonge pups) worden onvruchtbaar gemaakt. De totale kosten die Stichting AAI kwijt is aan bovenstaande medische procedure, het vervoer naar en in het vliegtuig, hondenvoer etc. ligt per hond rond de 400 euro. De nieuwe baasjes wordt gevraagd een bedrag van 295 euro bij te dragen als onkostenvergoeding hierin.

Honden
Overige dieren