Nismo

Status Nieuw
Leeftijd Volwassen (2 jaar)
Locatie Nederland

Achtergrond

Nismo had een baasje die overdag werkte. Hij lag daar de hele dag vastgebonden, samen met zijn zusje Tilly (ook op de AAI site). Mensen in de omgeving hebben de opvang benaderd en de hondjes konden daar gelukkig worden opgevangen. Nu zit Nismo samen met zijn zusje Tilly (die zijn beste maatje is) in een opvanggezin in Oss, samen met een paar andere honden en een kat.

Karakter

Nismo is een hele lieve en rustige hond. Hij is dol op mensen en geniet van aandacht. Ondanks dat hij aandacht van mensen heerlijk vindt, gaat hij rustig ergens liggen slapen als er geen tijd voor hem is. Wandelen vindt hij geweldig, het liefst samen met zijn zusje Tilly waar hij dol op is, maar hij kan ook goed overweg met andere honden. Hij geniet ook van alleen wandelen samen met ‘zijn mensen’ en lijkt bijzonder loyaal. Tijdens het wandelen komt het speelse in hem naar boven, zowel met andere honden als met mensen.

Hij speelde altijd heel lief met de kleine pupjes en met de katten in de opvang. Hij heeft geen ervaring met kinderen maar gezien zijn kalme karakter is de verwachting dat dit goed zal gaan. Zwemmen is een andere favoriete bezigheid. Nismo is niet snel ergens van onder de indruk, zelfs bij nieuwe ervaringen blijft hij rustig. Hij kan wel genieten van nieuwe uitdagingen. Zo zou het best kunnen dat hij het heel leuk zou vinden om te leren speuren. Nismo heeft een hele goede band met zijn zusje Tilly en het zou fijn zijn als ze samen konden blijven maar hij kan ook samen met een andere hond in huis wonen.

Nismo is 45 cm. hoog, op de foto’s lijkt hij soms wat groter.

Video's