Matiz

Status Geadopteerd
Leeftijd Puber (6 maanden)
Locatie In buitenland (La Palma, Spanje)

Herkomst
Matiz is een leuk reutje dat samen met zijn broertje Miró (die inmiddels is geadopteerd) is gevonden op straat op La Palma. Hij is nu 47 cm hoog en is geboren op 18 februari 2018. Hij vindt het heerlijk om te spelen.

Karakter
Matiz is een leuk vriendelijk hondje. Hij gedroeg zich goed bij de dierenarts, maar was later doodop van de energie die het hem had gekost. Dat is natuurlijk normaal voor een jonge hond, die nog heel veel moet leren. Aangezien Matiz zijn hele leven heeft doorgebracht met broertje Miró, zullen ze er waarschijnlijk aan moeten wennen als ze gescheiden worden. Maar met de juiste begeleiding moet dit zeker wel lukken.

Update 25 augustus: Matiz en Miró zijn aan het oefenen om netjes aan de lijn te lopen en dat gaat al heel goed. Ook zijn ze met vlag en wimpel voor de kattentest geslaagd.

Update 10 oktober: Miró is in Duitsland geplaatst. Matiz is inmiddels 47 cm en wordt binnenkort gecastreerd. Hij is 's nachts rustig en meerijden in de auto gaat goed. Ook kan hij goed met katten. Hij is een jonge hond die graag zijn energie kwijt wil.

U kunt geen aanvraag doen.