Matiz

Leeftijd Puber (6 maanden)
Locatie In buitenland (La Palma, Spanje)

Herkomst
Matiz is een leuk reutje dat samen met zijn broertje Miró (ook bij ons op de website) is gevonden op straat op La Palma. Ze zijn nu 45 cm hoog en zijn geboren op 18 februari 2018. Ze zijn hun hele leventje al samen en zijn dol op elkaar. Ze vinden het heerlijk om samen te spelen.

Karakter
Matiz en Miró zijn leuke vriendelijke hondjes. Ze gedroegen zich goed bij de dierenarts, maar waren later doodop van de energie die het ze had gekost. Dat is natuurlijk normaal voor zulke jonge hondjes, die nog heel veel moeten leren. Aangezien Matiz zijn hele leven heeft doorgebracht met broertje Miró, zullen ze er waarschijnlijk aan moeten wennen als ze gescheiden zouden moeten worden. Maar met de juiste begeleiding moet dit zeker wel lukken. Het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als de broertjes samen een gouden mandje zouden kunnen vinden.

Update 25 augustus: Matiz en Miró zijn aan het oefenen om netjes aan de lijn te lopen en dat gaat al heel goed. Ook zijn ze met vlag en wimpel voor de kattentest geslaagd.