We krijgen vragen of wij iets kunnen doen voor de dieren in de Oekraïne.
Er zijn gelukkig meerdere initiatieven die al heel veel doen, lees maar eens wat House of Animal (Karin Soeters) al heeft gedaan. Ook stichting Dierennood heeft geld opgehaald. Er is al veel geld is opgehaald, maar het gaat er nu om om het voer, medicijnen e.d. op de plaats van bestemming te krijgen.
We horen ook verschrikkelijke verhalen over bommen die op asielen vallen en Russische soldaten die paardenstallen met paarden erin in brand steken en veel honden in asielen doodschieten.
Er gaan gelukkig ook al honden de grens over en die worden daar zo veel mogelijk meteen gevaccineerd, hetgeen hel belangrijk is omdat er incidenteel nog Rabies voorkomt.

Verschillende dierenhulporganisaties in Nederland hebben de handen ineengeslagen en zijn een meldpunt gestart voor Dieren uit Oekraïne. Bij het meldpunt kan hulp aangevraagd worden voor dieren die de oorlog zijn ontvlucht. Vanaf 7 maart is het meldpunt bereikbaar op 088-811 3333 of info@hulpvoordierenuitoekraïne.nl. Kent u mensen of organisaties die hulp nodig hebben, meldt u dan. Dan zorgen we dat uw hulpvraag bij de juiste organisatie terecht komt, en we u passende hulp kunnen bieden.