Bram

Locatie Nederland (Siebengewald)

Achtergrond
Bram woonde als pup bij mensen maar op een bepaald moment heeft hij een wond aan zijn voetje gekregen en is toen op straat gedumpt. Dit voetje raakte geïnfecteerd en er kwamen maden in.

Door de vreselijke pijn is Bram gaan janken maar dat kwam hem zwaar te staan. Een nabije winkelier heeft een grote pan hete olie met water over hem heen gegooid. Vervolgens heeft hij een nacht, mogelijk twee, liggen kermen voordat twee studenten hem laat in de avond bij onze AAI contact persoon bracht. Zijn hele lijf was verbrand. De zijkant, waar hij op gelegen heeft was het ergst. Er werd serieus overwogen of het niet beter zou zijn om hem te euthanaseren. Echter, ondanks de onbeschrijfelijke pijn bleek Bram gezonde honger te hebben en toen is er besloten om hem een kans te geven.

Karakter
Brandwonden zijn ontzettend pijnlijk en moeten iedere dag schoongemaakt en opnieuw verbonden worden. Bram liet dit iedere dag toe zonder ooit een kik te geven. Ondanks pijnstillers heeft het hondje nog tenminste twee weken enorm geleden maar desondanks had hij vanaf het begin aandacht voor zijn omgeving en het duurde niet lang voordat hij andere honden probeerde over te halen om te spelen.

Bram heeft een enorm doorzettingsvermogen want zodra hij kon, probeerde hij mee te komen op de dagelijkse grote wandeling. Na zes weken mocht hij eindelijk een keer mee. Het was duidelijk niet eenvoudig voor hem, onder meer omdat hij de wandeling op maar drie poten kon doen maar er is geen moment geweest dat Bram opgaf. Integendeel, de volgende dagen was het moeilijk om hem thuis te houden voor rust. Op een gegeven moment ging hij iedere dag mee op de lange wandeling, waar hij op onderzoek uitging en met de andere honden speelde. Ook honden die hij niet kende daagde hij graag uit voor een spelletje.

Ondanks wat Bram heeft meegemaakt vindt hij aandacht van mensen fijn, hoewel hij eerst wel even bij nieuwe mensen de kat uit de boom kijkt. Gelukkig is hij zeer gesteld op eten dus met een koekje is hij makkelijk voor je te winnen en als hij vertrouwen in je heeft vindt hij aandacht en een knuffel heerlijk. Hij houdt van balspelletjes en vindt het heerlijk om de bal weer terug te brengen. Hoe Bram kinderen en katten vind is niet bekend maar met iets grotere, geduldige kinderen gaat het zeer waarschijnlijk uitstekend.

Bram heeft nog steeds een aantal littekens en een mist een voetje aan een van zijn voorpootjes. Gelukkig heeft Bram ietwat lang, zijdezacht haar en is het waarschijnlijk dat over een jaar de meeste van de littekens of verdwenen of onder het haar verborgen zijn. Er is overwogen om de voorpoot te amputeren maar aangezien hij de voorpoot toch nog wat gebruikt is er besloten dit niet te doen. Een prothese voet zou een mogelijkheid zijn maar zeker niet noodzakelijk want Bram kan alles doen wat hij wil.

Voor Bram zou het leuk zijn als er al een andere hond aanwezig is bij zijn toekomstige baasje.