Doris

Hoogte Middel (35-55 cm) (40-45 cm)
Locatie In buitenland (Craiova, Roemenië)
Prijs € 195.00

Achtergrond:

Bij een winkelcentrum in Bragadiru, een plaats in de buurt van Boekarest, leefden Doris en haar hondenmaatje Laica (ook op deze site). Een dierenliefhebster uit de buurt kwam daar vaak om ze eten te geven; en de honden kenden haar. Op een dag werden de honden meegenomen door de beruchte ‘hondenvangers’ en naar het gemeente asiel gebracht. In de praktijk betekent dit dat een hond ten dode is opgeschreven (ze worden ofwel ingeslapen of overlijden aan ziektes). Toen de vrouw bij het asiel kwam, herkende Doris haar en begon te janken. Zij heeft tegen betaling de hond meegekregen en hiermee Doris leven gered. Maar omdat de vrouw al een paar honden in haar kleine appartement had, kon zij Doris niet in haar huis nemen. Zij bracht Doris naar een klein privé-asieltje, waar Doris het betrekkelijk goed had. Tot de eigenaar ziek werd en zijn opvang verkocht. De nieuwe eigenaar verwaarloosde de honden; de etensresten die ze kregen waren vaak al bedorven en de hokken niet schoongemaakt. Via onze Roemeense contactpersoon, heeft AAI Doris daar weggehaald en naar een veilige opvang gebracht. Daar wacht Doris nu op een liefdevol baasje/bazinnetje en haar eigen warme mandje.

Doris is gesteriliseerd.

Doris is een lieve, rustige volwassen hond; ze is wat verlegen en stelt zich bescheiden op. Het liefst ligt ze op haar eigen plekje alles te bekijken. Maar ze vindt het heerlijk om bij mensen te zijn en om geknuffeld te worden. In de opvang ziet ze honden gaan en komen; ze is vriendelijk en sociaal naar mensen en honden. Ze loopt netjes aan de lijn.

Omdat ze nooit veel aandacht heeft gehad, weet ze niet wat het leven van een hond in Nederland te bieden kan hebben. Daarom zoeken wij voor Doris lieve baasjes die haar aandacht en liefde geven, een wandeling maken en haar betrekken bij het dagelijks leven. Voor Doris zal er een nieuwe wereld opengaan en ze zal er dankbaar voor zijn.