Giovanni

Leeftijd Volwassen (7 - 8 jaar)
Locatie In buitenland (Napels, Italië)

Herkomst:
Giovanni leefde op straat in een dorp nabij Napels. Waarschijnlijk werd hij door een aantal mensen van voedsel voorzien, omdat hij er best goed uitzag voor een straathond.
Begin mei ’18 belde iemand de overheidsdierenarts met de melding dat Giovanni op straat lag en niet kon bewegen. Hij werd opgehaald en naar het asiel gebracht daar werden röntgenfoto’s gemaakt om te kijken wat er aan de hand was. Op de röntgenfoto’s was niks te zien behalve een wat oudere breuk die geheeld was.
In het asiel werd hij gecastreerd en de dierenarts die daar werkt vroeg Sara of zij deze vriendelijke hond kon opnemen omdat hij anders naar het plaatselijke asiel gebracht zou worden. Sara heeft hem opgenomen, hij wordt opgevangen tussen andere honden in de buurt van Napels. Sara heeft Stichting AAI benaderd met de vraag om voor hem een baasje te zoeken.

Giovanni is een vriendelijke, rustige hond. In huis ligt hij graag op zijn kussen of in zijn mandje.
In het gastgezin leeft hij samen met andere honden: teven en reuen en dit levert geen problemen op.
Giovanni vindt het volgens ons geen probleem om de enige hond te zijn, hij vindt menselijk contact heel fijn. Sinds hij in het gastgezin woont tussen andere honden zoekt hij steeds meer contact met hen, soms wordt hij zelfs samen met een andere hond op een kussentje gezien.
Buiten aan de lijn loopt hij rustig mee, hij lijkt zich weinig aan te trekken van andere honden die hij tegenkomt.

Giovanni kan beter niet bij hele kleine kinderen geplaatst worden, kinderen vanaf een jaar of 8 zijn geen probleem.