Sindbad

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (55 cm)
Locatie In buitenland ( Göcek, Turkije)

Herkomst
Göcek, Turkije. Sinbad is samen met zijn broer Aladdin gevonden door de vrijwilligers in Göcek. Beide honden zaten vastgebonden aan een boom en waren ontzettend mager en verwaarloosd. Ze waren duidelijk uitgehongerd. Ondanks dat hadden ze nog genoeg vertrouwen in mensen, zodat de vrijwilligers ze makkelijke konden vangen. Zij hebben ze meteen naar de dierenarts gebracht voor een check up en ze zijn vervolgens ondergebracht in het asiel. Daar verblijven ze nu al jaren.
Waarschijnlijk zijn Sinbad en Aladdin gebruikt om terrein te bewaken of schapen te hoeden. Dit kan afgeleid worden aan het feit dat hun oortjes gecoupeerd zijn. Verdere achtergrondinformatie is helaas niet bekend.

Karakter
Sinbad is een erg vriendelijke en makkelijke hond. Het is een heel mooie hond, ook al mist hij een groot deel van zijn oortjes. Hij is erg energiek en soms kan hij ook wel jaloers zijn. Het is opvallend dat Sinbad erg goed aan de lijn kan lopen, aangezien hij zijn hele leven aan een ketting vast heeft gelegen. Helaas is er in al die jaren nog niemand geweest die interesse in Sinbad heeft getoond. Hij zal dus waarschijnlijk zijn hele leven in het asiel verblijven. Het zou daarom fijn zijn als iemand hem op afstand financieel zou kunnen ondersteunen.