Chloe

Hoogte Middel (35-55 cm) (45-50 cm)
Leeftijd Puber (1 jaar)
Locatie Nederland (Siebengewald, Limburg)

Achtergrond
Chloe is samen met haar vriendje gevonden langs de weg in Panjim, de hoofdstad van Goa. Ze waren beide een maand of zeven en het was duidelijk dat ze al ten minste een week of zes eerder gedumpt waren, want ze waren broodmager. Beide zijn naar het overheidsasiel in Panjim gebracht. Een week of drie later ging de vrouw die ze gebracht had kijken en ze zag tot haar grote schrik dat de honden in plaats van beter er nog slechter aan toe waren. Ze heeft beide eruit gehaald en naar Fionna gebracht (AAI-contactpersoon). Het vriendje van Chloe knapte sneller op dan Chloe en is na castratie en vaccinatie terug op straat gezet onder toezicht van een iemand die de hond voerde. Helaas is hij tien dagen later doodgereden. De vrouw die Chloe had gebracht heeft toen gevraagd of er geen andere oplossing voor Chloe kon komen. Gezien haar karakter is er toen besloten haar een kans in Nederland te geven.

Karakter
Ondanks de slechte behandeling door mensen, is Chloe een hond die op mensen gericht is. Ze wil niets liever dan aandacht, spelen en knuffels. Het is echter niet zo dat ze constant aan je blijft hangen. Als ze geen aandacht krijgt, gaat ze liggen slapen. Chloe is een prachtige, gespierde hond die flink kan spelen. Daarom is het beter om Chloe niet bij kleine kinderen te plaatsen. Grotere kinderen zal ze enig vinden. Over het algemeen gaat Chloe heel goed om met andere honden. Eten is voor haar nog belangrijk, dus dat kan ze enigszins verdedigen. Dit zien we wel vaker bij honden die ernstige honger gehad hebben. Meestal slijt het als ze merken dat ze zich geen zorgen meer hoeven te maken over de beschikbaarheid van eten. Chloe speelt erg graag met andere honden, maar ze kan ook goed alleen zijn en zich focussen op de mensen in haar omgeving. Met kleine hondjes is Chloe erg voorzichtig.
Chloe heeft kort, lichtbruin haar dat geen enkel onderhoud vergt. Chloe vindt wandelen erg leuk maar is ook gesteld op haar mandje in huis. Naar mensen die ze niet kent en die in huis komen kan ze even blaffen, maar als die een koekje geven is het over. Bij Fionna is er een kat in huis en hoewel Chloe daar in het begin wel oog voor had, negeerde ze haar later volledig. Wij zoeken een leuk huis voor Chloe met of zonder een andere hond, waar Chloe vaak bij de baasjes kan zijn en samen leuke dingen kan ondernemen.