Fuego

Leeftijd Volwassen (1,5 jaar)
Locatie In buitenland (Athene, Griekenland)
Prijs 295.00

Herkomst:
Zomer 2018: De verschrikkelijke brand in Mati, nabij Athene, heeft aan 99 mensen en ontelbare dieren het leven gekost.
Fuego is gered door vrijwilligers van ZEIL Athene op 23/7/18. Hij had erg last van zijn ademhaling door de hete rook. Bij de medische check viel gelijk op dat Fuego ook ernstige brandwonden had, 2 open plekken en onderhuidse brandwonden. Er is weefsel verwijderd daar het al aan het afsterven was. Fuego is 3 weken lang intensief behandeld zonder enige verbetering.
Meer dan eens vroegen de vrijwilligers zich af of behandeling moest doorgaan of dat ze hem moesten laten gaan.

Fuego gaf zelf aan dat hij niet op wilde geven en onderging geduldig de pijnlijke behandelingen.
Hij is nu voldoende genezen om geadopteerd te worden door een liefdevolle familie.

Fuego is een nog jonge hond en een vrolijke spring-in-het-veld die van mensen en kinderen houdt. Het is alsof hij nu hij geen last meer heeft van zijn verwondingen, van ieder moment wil genieten. Hij is heel erg actief en een beetje lomp. Om die reden plaatsen we hem niet bij kinderen onder de tien jaar. Katten en Fuego is een wat moeizame verhouding: hij zal ze geen kwaad doen, maar vindt het leuk ze op te jagen.

Fuego is gecastreerd en heeft alle benodigde vaccinaties gehad. Hij is geboren omstreeks juni 2018.