Bogy

Locatie Nederland (Siebengewald)

Herkomst
Goa. Bogy werd naar de dierenbeschermer Stray Assist gebracht omdat hij kale plekken had. Bogy heeft naar alle waarschijnlijkheid de eerste 5 maanden buiten geleefd. Het is niet bekend of hij daar geboren is of gedumpt, maar het is wel zeker dat hij daar gevoerd werd. Want toen hij bij Stray Assist werd gebracht was hij gewend aan mensen en niet mager.

Karakter
In het begin was Bogy een beetje voorzichtig. Hij hield wat afstand van de andere honden, maar al gauw ging het beter en werd hij vriendjes met de andere puppies. Ook met mensen keek hij in eerste instantie een beetje de kat uit de boom. Naarmate zijn haar weer goed ging groeien, groeide ook zijn zelfvertrouwen en nu komt hij dol enthousiast mensen begroeten. Bogy bleek een vriendelijk hondje met een zeer karaktervol smoeltje. Het lijkt vaak alsof hij lacht van plezier of, als het niet gaat zoals hij het wil, rimpels trekt of verontwaardigd kijkt! Bogy vindt het heerlijk om te spelen met andere honden. Hij is energiek en vindt het lekker om in de tuin te banjeren of een lange wandeling te maken. In huis is hij rustig, slaapt meestal ergens in een mandje en vraagt verder geen aandacht. Zodra het duidelijk is dat er gewandeld gaat worden springt hij letterlijk een gat in de lucht. Het is erg geestig om te zien hoe zo’n klein hondje met vier pootjes van de grond de lucht in springt. Als er geen tijd voor Bogy is blijft hij lekker luieren of gaat zelf samen met de andere honden in de opvang spelen. Hij kan ook rustig een paar uur alleen zijn (is dan wel samen met de andere honden). Voor Bogy zoeken wij een baasje die een huis met een tuin heeft, bij voorkeur waar al een hond is.