Daphne

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Volwassen (6-7 jaar)
Locatie In buitenland (Athene, Griekenland)
Prijs 150.00

Achtergrond
Daphne is gevonden in de bergen aan de rand van de stad, vlakbij de opvang in Athene waar zij momenteel verblijft. Toen ze werd gevonden was ze erg mager en zo ontzettend bang voor mensen dat ze van angst plaste als mensen ook maar een hand naar haar uitstaken.

Ook al leek ze niet ziek, de uitslagen voor leishmaniasis en hartworm waren positief. Hartworm is zeldzaam in dat gedeelte van Griekenland, maar komt vaker voor in het noorden. Omdat Daphne een jachthond is ontstond het vermoeden dat ze ooit een jager als eigenaar had, die haar naar verschillende plaatsen in het land meenam voor de jacht. Een röntgenfoto liet zien dat haar borstkas en voorpoten volzaten met kogels. Ook haar oog was aangetast door een kogel, wat haar blind maakte aan één oog. Of dit door de eigenaar is gekomen is onbekend, maar helaas goed mogelijk.

Karakter
Daphne verblijft nu twee jaar in de opvang. Ze is nu 6-7 jaar oud en fysiek gezond. Ze is gevaccineerd, gesteriliseerd en behandeld voor haar ziekten. Ook is ze niet meer dun, want ze is gek op eten! Helaas genas haar ziel niet zoals haar lichaam dat deed. Het gaat steeds een beetje beter en ze wil graag vertrouwen hebben, maar ze is nog steeds niet in staat om haar angst voor de slechte behandeling door mensen aan de kant te zetten. Verder is het een geweldige hond, ze kan aan de riem lopen, blaft niet, sloopt niet en is ontzettend sociaal naar alle honden die komen en gaan in de opvang. Echter bleef zij steeds achter, niemand wilde haar een kans geven en geduld, tijd en werk in haar investeren met een onzeker uitkomst.

Gelukkig is Daphne veilig in de opvang, waar iedereen hoopt dat zij de rest van haar leven zoveel fijne momenten mee zal maken dat dat een beetje compenseert voor alle nare ervaringen en pijn die ze in het verleden heeft gehad. Door haar angst voor mensen is de kans klein dat zij ooit herplaatst zal worden, daarom zou het heel fijn zijn als iemand haar financieel wil ondersteunen. Haar leven in de opvang kan daar net wat mooier van worden!