Panoush

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Volwassen
Locatie In buitenland (Goa, India)
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Achtergrond
Panoush werd als drie maanden oude puppy binnengebracht in de opvang in Goa, India. Ze was erg mager en had een enorme brandwond op haar rug, dat vol zat met maden. Panoush was wild, een hond met erg weinig ervaring met contact met mensen. Ze vond het verschrikkelijk om aangeraakt te worden, maar door haar verwonding was er geen andere optie dan dagelijks het verband te vervangen. Ze had continue pijn en begon mensen met deze pijn te associëren.

Omdat er niet genoeg huid over was duurde het een eeuwigheid voordat de wond eindelijk genas. Spelen met andere honden was lastig omdat ze haar altijd per ongeluk pijn deden. Daardoor groeide Panoush een beetje eenzaam op.

Karakter
Toen de wond eindelijk genezen was kostte het nog een jaar voordat Panoush het toestond dat mensen haar aaiden. Momenteel zijn er nog steeds maar drie mensen die bij haar in de buurt mogen komen. Buiten dat is Panoush een erg vrolijke hond. Ze kan harder rennen dan alle andere honden en ze maakt hoge sprongen in de lucht als ze in haar beste stemming is. Gelukkig is dat tegenwoordig bijna elke dag!

Doordat Panoush nooit helemaal aan mensen zal wennen, is zij helaas niet plaatsbaar. Om haar een beetje extra verzorging te geven in de opvang in Goa is zij daarom op zoek naar een baasje op afstand die haar financieel ondersteunt.