Motty & Tommy

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Middel (35-55 cm)
Locatie In buitenland (Goa, India)

Tommy en Motty zijn twee broers die als drie weken oude pup verkocht werden als retrievers. Toen ze ongeveer vier maanden oud waren, werden ze permanent aan de ketting gelegd, vlak naast het open riool waar het toilet geleegd werd. De ketting was zo kort dat toen zij groeiden, ze niet meer in staat waren om rechtop te staan.

Toen Motty en Tommy ongeveer drie jaar oud waren, tegen het einde van de moesson in 2016, waren ze ondervoed en zo zwak dat de maden aan hun poten begonnen te eten. De familie waar deze honden van waren, waren bang dat ze met twee dode honden achter zouden blijven. Daarom werden ze gedumpt bij de opvang in Goa, India, waar ze nu nog steeds verblijven.

In het begin waren beide honden erg bang, ze krompen in elkaar als iemand ze probeerde aan te raken. Dit was een duidelijk signaal dat ze slecht behandeld zijn in het verleden. Hun poten genazen snel, maar mentaal kostte het een lange tijd voor Motty en Tommy om te herstellen. Ook al zijn ze nog altijd snel op hun hoede, ze vinden aandacht van mensen nu ook leuk. Helaas zijn de achterpoten van Tommy en de voorpoten van Motty voor altijd misvormd. Gelukkig weerhoud dit ze er niet van om mee te lopen tijdens de dagelijkse wandeling. Ze genieten ervan om hun omgeving te ontdekken en ze zijn er dol op om in water rond te spetteren.

Door de lichamelijke en geestelijke schade die Motty en Tommy hebben opgelopen in hun leven, zullen zij niet meer herplaatst worden. Wel staan deze twee heren absoluut open voor een baasje op afstand!