Aladdin

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (55 cm)
Locatie In buitenland ( Göcek, Turkije)

Herkomst
Göcek, Turkije. Aladdin is samen met zijn broer Sinbad gevonden door de vrijwilligers in Göcek. Beide honden zaten vastgebonden aan een boom en waren ontzettend mager en verwaarloosd. Ze waren duidelijk uitgehongerd. Ondanks dat hadden ze nog genoeg vertrouwen in mensen, zodat de vrijwilligers ze makkelijk konden vangen. Zij hebben ze meteen naar de dierenarts gebracht voor een check up en het tweetal daarna in het asiel ondergebracht. Daar verblijven ze nu al jaren.
Waarschijnlijk zijn Aladdin en Sinbad gebruikt om een terrein te bewaken of om schapen te hoeden. Dit kan afgeleid worden aan het feit dat hun oortjes gecoupeerd zijn. Verdere achtergrondinformatie is helaas niet bekend.

Karakter
Aladdin is een erg vriendelijke en makkelijke hond, net als zijn broer Sinbad. Het is ook een erg mooie hond, al mist hij een groot deel van zijn oortjes. Hij houdt veel van interactie met de vrijwilligers, en heeft een sterk karakter tegenover de andere honden in de opvang. Het is opvallend dat Aladdin erg goed aan de lijn kan lopen, aangezien hij zijn hele leven aan een ketting heeft vastgelegen. Helaas is er in al die jaren nog niemand geweest die interesse in Aladdin heeft getoond. Hij zal dus waarschijnlijk zijn hele leven in het asiel verblijven. Het zou daarom fijn zijn als iemand hem op afstand financieel zou kunnen ondersteunen.