Een stal voor de ezels in Göcek

Datum : 30-11-2022

Het asiel in Göcek vangt al een tijdje een paar ezels op, die ze verwaarloosd in de omgeving aantroffen.. Het zijn er inmiddels al 5. Ze worden nu opgevangen door een familie uit een van de dorpjes in de omgeving. Uiteraard worden alle kosten zoals voer, dierenarts en andere uitgaven vergoed. De familie heeft echter geen mogelijkheden de dieren goed te huisvesten. Toen het er nog maar 2 waren lukte dat nog wel maar met 5 dieren is dat niet mogelijk. Aangezien de winters koud en nat zijn moest er een goede stal komen. Een eenvoudig gebouwtje kost echter 3000 euro.
De ezels kosten op jaarbasis 5000 euro. Dat is voor stro en voer maar ook dierenartskosten. De mannetjes moeten binnenkort gecastreerd worden om te voorkomen dat er vechtpartijen onstaan. De vrijwilligers in Göcek doen hun best maar de extra kosten zijn wel een probleem. Ze hopen ook, dat er niet meer ezels bij komen.

Al deze kosten zijn een zware last voor een organisatie, die vooral van giften en donaties afhankelijk is. Stichting AAI ondersteunt hen maar een extra donatie voor de ezels is zeer welkom.