Noodkreet uit Gocek, Turkije

Datum : 18-03-2023

Wij ontvingen een noodkreet van de mensen van het asiel in Gocek. De tekst is in het Engels maar hierbij een Nederlandse samenvatting. Op dit moment verblijven er 310 honden in het asiel. Dat is meer dan ooit waardoor het een enorme opgave is al deze dieren goed te verzorgen. De toename heeft een aantal oorzaken. Honden (en katten) worden nog steeds zelden gesteriliseerd. Zwangere honden en nesten pups worden dan ook met regelmaat gedumpt. Daarnaast wordt het ook in Turkije voor eigenaren verplicht de honden te chippen en te registreren. Dit is voor veel mensen te duur en ook dan worden de dieren gedumpt. Deze maatregel geldt ook voor asielen waardoor andere asielen in de buurt hun honden in Gocek dumpen.Het asiel van Gocek voldoet wel aan deze eisen.
Daarbij komt natuurlijk dat er helaas nauwelijks meer honden in het buitenland worden geadopteerd omdat de kosten van de import gigantisch zijn. Al met al is er een hele moeilijke situatie ontstaan.
Alle dieren moeten gevoed worden, hebben medische verzorging nodig en ook het asiel zelf moet worden onderhouden. Uw hulp is dringend nodig. U kunt uw bijdragen storten op de rekening van stichting AAI (NL08INGB0007276816) en wij zorgen dat het in Gocek terecht komt. Hierbij ook een paar foto's van de recent binnengekomen honden.
Yonca, Gulden, Canan, Uli, Christine, Grace, Sina, Aylin, Peter and Fergus and all our doggies:  www.gocekanimalrescue.co
De complete Engelse tekst van de nieuwsbrief kunt u vinden d.m.v. onderstaande link.

Newsletter March 23 Gocek.pdf