Eenzaamheid bij honden

Datum : 03-04-2023

In Nederland heeft een op de vijf huishoudens een hond. Veel hondeneigenaren weten niet dat hun dier in een sociaal ongezonde situatie leeft. Daardoor ontstaat veel dierenleed, maar dat wordt vaak niet gezien. Om dit aan te pakken, vraagt de Sophia Vereeniging dit voorjaar aandacht voor eenzaamheid bij honden.

Met een online campagne en folders bij dierenartsen geeft de Sophia-Vereeniging voorlichting over de sociale behoeftes van honden. Hoe belangrijk gezelschap is voor honden, is af te leiden uit hun oorsprong. Na een eeuwenlange evolutie ontstond uit de wolf de sociale, slimme, niet-agressieve viervoeter die wij kennen als de huishond. Hoewel er inmiddels veel verschillen zijn met de wolf, is een aantal gedragskenmerken behouden gebleven. Zo zijn honden nog steeds echt roedeldieren die behoefte hebben aan samenwerking en de veiligheid van de groep.

Lees meer over deze campagne op de website van de Sophia Vereeniging of ga naar

info@Sophia-Vereniging.nl