Overkapping voor opvang Chios

Datum : 02-02-2024

Bescherming tegen regen en zon voor de honden in Chios. Helpt u mee?

Sinds ca. 6 maanden werkt Stichting AAI samen met een shelter op het Griekse eiland Chios. In deze shelter is plaats voor zo’n 50 honden en 10 katten. De shelter wordt uitstekend gerund door de dame Ploumi, naast haar full time baan. Zij wordt daarbij geholpen door enthousiaste vrijwilligers. Op het terrein van de shelter zijn verschillende stukken grond omheind. In de zomer wordt het erg warm en is bescherming tegen de zon noodzakelijk. Tot op heden werd zonnen doek gespannen boven de afrastering. Op de foto’s kunt u zien dat het doek kapotwaait. Dat geeft dus geen duurzame oplossing, zeker niet voor bescherming tegen de regen in de wintermaanden.

Om de honden beschutting te geven tegen zon en regen wil de shelter door middel van stalen frames en beplating een duurzame overkapping realiseren. Op maat gemaakte dekzeilen kunnen in de winter de wind en regen buiten houden. Ook worden drinkgoten aan het hek gemonteerd. Deze kunnen niet worden omgegooid door de honden, zodat altijd drinkwater beschikbaar is. De totale begroting voor de materialen bedraagt ca. €6.000,-. Het vervoer en de montage van de materialen gebeurt door de vrijwilligers van de opvang zelf.

Wilt u meehelpen aan dit mooie project? Dan zou het fantastisch zijn als u uw bijdrage overmaakt op de bankrekening van Stichting Animal Ass. Int. NL08INGB0007276816 onder vermelding van “Overkapping voor Chios”.