Project Found

Datum : 29-01-2019

Hulp gevraagd voor Project Found.
Found werd zwaar gewond aan beide achterpoten gevonden op een parkeerplaats in Roemenie, waarschijnlijk een week geleden aangereden en aan zijn lot overgelaten.
Onze Roemeense contactpersoon vond hem en heeft, na contact met AAI, ervoor gezorgd dat hij gisteren met spoed is geopereerd; een urenlange en zware operatie. Maar de dierenarts vertrouwt erop dat hij weer zal kunnen lopen.
Naast de operatie moeten we rekening houden met een revalidatietijd van zeker 6 weken of langer met de daarbij behorende kosten.
Wilt u AAI helpen met een donatie ( o.v.v. operatie Found) om de operatie te betalen en lieve Found een veilige toekomst in Nederland te kunnen geven? Found heeft dit zo verdiend…….
Dank uw wel!

U kunt uw donatie overmaken naar;
NL08INGB0007276816, t.n.v. Stichting AAI te Schoonrewoerd, onder vermelding operatie Found.
Alvast namens Found, en alle betrokken heel hartelijk dank en we houden iedereen op de hoogte.

Update fondsenwerving
Inmiddels is er voor € 666,08 aan geld opgehaald. Een daverend succes dus waarvoor dank, maar gezien de dure operatie en revalidatiekosten blijven giften welkom onder vermelding van “operatie Found”.

Update december

Even weer een korte update. Het gaat goed met Found! Hij begint zijn rechterachterpoot te gebruiken . Dat is goed nieuws, want hij had zich aangewend alleen op zijn twee voorpoten te lopen! Onvoorstelbaar! Er wordt ook geoefend met zijn linker achterpoot. Found is een heel lieve, rustige hond. Omdat hij niemand tot last is, mag hij bij de dierenarts blijven tot hij eind januari naar Nederland kan komen (helaas wel tegen betaling). Maar er is geen andere optie, want Roemeense opvangplaatsen zijn allemaal buiten en momenteel is de winter daar begonnen en vriest het. Met de ijzeren pinnen in zijn poten willen we hem dat niet aandoen. De eerste rekeningen voor de medische en operatiekosten hebben we uit de donaties kunnen betalen! Hartelijk dank aan ieder die hieraan bijdraagt/ heeft bijgedragen. Inmiddels  is  € 953  ontvangen.

Er zijn een paar video's gemaakt van de vorderingen van Found:

Update januari 2019

Momenteel is er 1.083,08 euro gedoneerd.  Hartelijk dank aan ieder, die een bijdrage heeft gestort. Het gaat goed met Found. Na de tweede operatie aan één van zijn poten, lijken ze nu voldoende goed te staan om weer te kunnen leren lopen op 4 poten. De dierenarts oefent elke dag even met hem. Eind volgende week gaan twee AAI-vrijwilligers, op eigen kosten met de auto naar Roemenië, om Found te halen en op te vangen.

Update Ophalen Found

De vrijwilligers zijn aangekomen in Roemenië en hebben ‘Found’  bij de dierenarts ontmoet. Hij loopt veel beter dan verwacht. Hij loopt nu op alle 4 poten, maar nog korte afstanden. Hij moet iedere dag “oefenen” om zijn pezen en spieren te laten aansterken. De dierenarts heeft geweldige operaties (2) verricht. Na het eerst lopen op 2 voorpoten zal Found een normaal lopend leven gaan krijgen. Maar de marathon gaat hij natuurlijk nooit meer lopen.
Hij is erg vriendelijk en vrolijk. Zijn staart gaat vaak heen en weer en hij wil continue aangehaald worden en bij je zijn. Hierbij een nieuwe foto en een link naar een nieuwe video.
De volgende ochtend wordt hij opgehaald en vertrekken ze per auto richting Nederland. Achterin de auto is een grote zachte mand geplaatst, bagage op de achterbank, zodat Found de ruimte heeft tijdens de rit van 2.000 km. Daar gaat zijn nieuwe leven beginnen. Van de vele zwerfhonden in Roemenië is hij een gelukkige hond, die na de verschrikkelijke pijn van de twee complexe gebroken poten nu een gouden mandje gaat krijgen in Nederland.

Er is een nieuwe video: