Bezoek aan Göcek

Datum : 21-12-2018

In de afgelopen week heb ik weer het asiel in Göcek bezocht. Hoewel er regen was voorspeld, was het gelukkig zonnig weer. Er was dus alle gelegenheid de honden in het asiel te bezoeken. Het is altijd een hele belevenis zo veel honden bij elkaar te zien. Helaas zit het asiel overvol. Bij de bouw was opvang voor maximaal 180 honden gepland maar er zitten nu 220 honden. De verzorgers moeten dan ook goed opletten, dat de meer bescheiden honden niet door de groepsgenoten opgejaagd worden. Shiraz (website) is helaas zo’n hond, die door haar zachtaardige karakter vaak lastig gevallen wordt. Sommige honden zijn helaas niet plaatsbaar (zie financiële adoptie) en moeten dus hun leven in het asiel doorbrengen. Zo’n bezoek geeft mij de mogelijkheid de honden, die al op de AAI site staan, nog eens te bekijken en zo nodig de beschrijving aan te passen (is inmiddels gebeurd). Daarnaast kijk ik naar honden, die plaatsbaar zijn in Nederland waarbij altijd naar een goede mix wordt gekeken van leeftijd, type en kleur. Het valt op dat er de laatste tijd veel ruwharige honden zijn. Daarnaast zijn er ook nog wel wat gehandicapte honden. Meestal zijn dat oude verwondingen aan achterpoten als gevolg van een aanrijding. Soms is er nog wat aan te doen maar dat is erg kostbaar. Vaak is het niet meer mogelijk een mismaakte poot te repareren. Deze honden zijn echter ook vaak prima plaatsbaar.
Uiteraard heb ik ook uitgebreid gesproken met de bestuursleden en vrijwilligers van de organisatie in Göcek. Ze doen verschrikkelijk goed werk met heel beperkte middelen. Ze zijn erg dankbaar voor de financiële hulp vanuit Nederland.
Irene v.d. Horst, AAI vrijwilliger