Ophalen Amaya

Datum : 05-06-2019

GOCEK ANIMAL RESCUE

Bezoek aan het asiel.
Om 14.00 uur hadden wij die donderdagmiddag in mei bij het benzinestation in Göcek afgesproken met Grace en Peter. En ze waren precies op tijd. Zij zouden voor ons uit rijden de bergen in naar de locatie van Göcek Animal Rescue. Grace en Peter zijn Engelse vrijwilligers, die al jaren met veel liefde en energie zorg dragen voor de vele straathonden, die bijeengebracht zijn in een hondenopvang centrum, gelegen in de bergen ten noorden van het havenplaatsje Göcek, in het zuidwesten van Turkije. Na zo’n 20 minuten klimmen en draaien werd de stilte verbroken door overduidelijk hondengeblaf. Verwachtingsvol parkeerden we onze auto, en werden we gastvrij onthaald in dit hondenparadijs. Veel honden. In diverse kennels, maar ook los lopend over het verder goed afgebakende terrein. We keken onze ogen uit. Wij denken nu nog steeds terug aan de toewijding, waarmee de verschillende vrijwilligers daar met de honden, groot en klein, omgingen. Ook de kennis en informatie over welke hond dan ook werd ons meteen aangereikt. Mede hierdoor kwamen wij al snel tot een keuze om een geweldig hondje te adopteren.
Twee dagen later zijn we nog weer eens teruggekomen om samen met Grace nog een wandeling met een aantal honden te maken in de omgeving, met natuurlijk ook het hondje van onze keuze. Toen wij Grace, Peter en Sina wilden bedanken voor hun liefdevolle begeleiding van ons keuzeproces, vonden zij dat ze ons moesten bedanken!
We hebben ons bezoek aan de shelter in Göcek als zeer bijzonder ervaren.
Het inchecken van de honden op Dalaman airport (wij namen ook nog een tweede hond mee voor anderen) werd zeer plezierig en professioneel door Grace, Peter en Sina begeleid! Wat een fantastische mensen!
Wij zijn erg happy met onze Amaya
Ben & Safiya Bos