Anti ontsnappingstuigjes

Datum : 28-10-2020

Wij krijgen de laatste tijd vaak vragen over de aanschaf van anti ontsnappingstuigjes. Dit is een tuigje met een band om de nek/borst, een band achter de voorpoten om de borst en een band over de buik. Dit type tuig is anders dan een veiligheidstuig en bedoeld voor echte ontsnappingskunstenaars. Ook is zo'n tuig een goede veiligheidsmaatregel voor angstige honden of spannende situaties zoals bij vuurwerk. Niet elke dierenwinkels verkoopt ze maar er zijn verschillende webshops waar bijvoorbeeld het merk Trixie of Ferplast wordt verkocht. Er bestaat ook een speciale webshop voor dit type tuigjes. Bij www.wikkies.nl worden zowel standaard tuigjes als tuigjes op maat gemaakt verkocht.

Daarnaast is het heel belangrijk geen rollijn te gebruiken. Deze schiet nogal eens uit de hand waarna de hond er van doorgaat met de stuiterende rollijn. Dat zorgt voor extra schrik.