Corona en de buitenlandse asielen

Datum : 29-03-2020

De buitenlandse asielen en opvangorganisaties ondervinden ook de nare gevolgen van de corona crisis.

In de eerste plaats is het niet mogelijk geadopteerde honden over te laten komen waardoor ook het aantal adopties afneemt. De asielen zitten overvol. In Turkije moet er zelfs uitgebreid worden om de honden en vooral de vele pups goed te huisvesten.

In India gaat het relatief goed in de zin dat zij als veterinaire clinic open mogen blijven en de politie toe laat dat mensen die dieren voeren naar buiten gaan om honden te voeren.  Er is dus een totale lock down. Helaas gaan de zwerfdieren nu de 6de dag zonder eten en drinken in en de eerste berichten van hongerdood gevallen komen ons ter ore. Mensen die voeren moeten veel meer dieren dan normaal voeren omdat alle restaurants, hotels en winkels dicht zijn. Er is zelfs geen afval meer waar iets tussen te vinden is.

In alle gevallen worden de lokale zwerfdieren niet meer gevoerd omdat er geen toeristen zijn waardoor de druk op de lokale dierenbeschermers toeneemt. Een ander groot probleem wat zich nu voordoet bij asielen en individuele dierenredders is het aankopen van voer en het brengen van gewonde dieren bij de dierenarts..De meeste organisaties hebben al veel schulden en zal er nu meestal nu direct contant betaald moeten worden..

U kunt ze helpen door een (extra) donatie te doen. Wij zorgen er voor dat het geld op de juiste plek terecht komt. De dieren en hun verzorgers zullen u heel dankbaar zijn. .U kunt uw bijdrage overmaken op NL 08 INGB 0007 276816 t.n.v. stichting AAI, Schoonrewoerd onder vermelding van ‘Corona crisis'.’